piątek, 25 września 2015

Głównie założenia marketingu internetowego

Marketing internetowy, wbrew ogólnie panującym opiniom, nie jest zwykłym przeniesieniem działań marketingowych ze świata realnego do wirtualnego. W tym przypadku firma, która zajmuje sie sprzedażą w internecie, musi zastosować nowe narzędzia oddziaływania na klienta oraz nauczyc sie wykorzystywania ich w sposób efektywny.

Marketing internetowy jest bowiem niczym innym jak odłamem marketingu tradycyjnego, który to odłam posługuję się taką samą jak klasyczny marketing filozofią ukierunkowania na rozpoznanie i zaniepokojenie potrzeb klienta. Różnice występują w obszarze następujących działań marketingowych:
  •  metod rozpoznania potrzeb klienta-internauty;
  • określenia strategi działania na rynku internetowym;
  • doboru narzędzi, którymi firma oddziałuję na odbiorcę;
  • metod kontroli skuteczności i efektywności działań marketingowych.
 Ogólnie rzecz ujmując: marketing internetowy (e-marketing) to pojęcie bardzo szerokie. Obejmuje wszelkie działania w internecie na wszystkich jego płaszczyznach. Głównym celem działania marketingu internetowego jest rozpoznanie i zaspokajanie potrzeb internautów.
Dodatkowymi celami są:
  • Budowanie marki firmy/produktu.
  • Budowanie lojalności klientów.
  • Zaspokajanie potrzeb informacyjnych klienta oraz pozyskiwanie  feedbacku* informacyjnego.
  • Zwiększenie zysków firmy poprzez poprawienie satysfakcji klienta.

*feetback - informacja zwrotna odbiorców usług, klientów, konsumentów, dotycząca produktu czy sposobu zarządzania.

Gdy spojrzeć na funkcje marketingu internetowego, na pierwszy plan wysuwa się funkcja informacyjna. W internecie mamy bowiem do czynienia z prosumentem, który oczekuje od firmy:
  • informacji,
  • dialogu,
  • interakcji.
Pozostałe funkcje marketingu internetowego, jakie należałoby wymienić, to: pobudzająca, sprzedażowa oraz edukacyjna. Zwłaszcza funkcja edukacyjna ma duży wpływ na efektywność e-biznesu. Edukowanie klienta jest przecież elementem rekomendacji produktów i wartością dodaną w formie wiedzy. I nic nie buduję lepiej lojalności niż wiedza, komunikacja i antycypacja. Edukacyjna funkcja przejawia się głównie w social mediach w formie:
  • blogów;
  • klubów konsumenckich zrzeszonych pod marką firmy;
  • informacji na portalach społecznościowych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz