piątek, 25 września 2015

Głównie założenia marketingu internetowego

Marketing internetowy, wbrew ogólnie panującym opiniom, nie jest zwykłym przeniesieniem działań marketingowych ze świata realnego do wirtualnego. W tym przypadku firma, która zajmuje sie sprzedażą w internecie, musi zastosować nowe narzędzia oddziaływania na klienta oraz nauczyc sie wykorzystywania ich w sposób efektywny.

Marketing internetowy jest bowiem niczym innym jak odłamem marketingu tradycyjnego, który to odłam posługuję się taką samą jak klasyczny marketing filozofią ukierunkowania na rozpoznanie i zaniepokojenie potrzeb klienta. Różnice występują w obszarze następujących działań marketingowych:
  •  metod rozpoznania potrzeb klienta-internauty;
  • określenia strategi działania na rynku internetowym;
  • doboru narzędzi, którymi firma oddziałuję na odbiorcę;
  • metod kontroli skuteczności i efektywności działań marketingowych.
 Ogólnie rzecz ujmując: marketing internetowy (e-marketing) to pojęcie bardzo szerokie. Obejmuje wszelkie działania w internecie na wszystkich jego płaszczyznach. Głównym celem działania marketingu internetowego jest rozpoznanie i zaspokajanie potrzeb internautów.
Dodatkowymi celami są:
  • Budowanie marki firmy/produktu.
  • Budowanie lojalności klientów.
  • Zaspokajanie potrzeb informacyjnych klienta oraz pozyskiwanie  feedbacku* informacyjnego.
  • Zwiększenie zysków firmy poprzez poprawienie satysfakcji klienta.

*feetback - informacja zwrotna odbiorców usług, klientów, konsumentów, dotycząca produktu czy sposobu zarządzania.

Gdy spojrzeć na funkcje marketingu internetowego, na pierwszy plan wysuwa się funkcja informacyjna. W internecie mamy bowiem do czynienia z prosumentem, który oczekuje od firmy:
  • informacji,
  • dialogu,
  • interakcji.
Pozostałe funkcje marketingu internetowego, jakie należałoby wymienić, to: pobudzająca, sprzedażowa oraz edukacyjna. Zwłaszcza funkcja edukacyjna ma duży wpływ na efektywność e-biznesu. Edukowanie klienta jest przecież elementem rekomendacji produktów i wartością dodaną w formie wiedzy. I nic nie buduję lepiej lojalności niż wiedza, komunikacja i antycypacja. Edukacyjna funkcja przejawia się głównie w social mediach w formie:
  • blogów;
  • klubów konsumenckich zrzeszonych pod marką firmy;
  • informacji na portalach społecznościowych.


32 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe informacje, dzięki za podzielenie się swoją wiedzą w tak przystępny sposób ;) Przy okazji, jeśli poszukujesz programu do fakturowania, koniecznie zajrzyj tutaj: https://www.ifirma.pl/uslugi-ksiegowe/darmowy-program-do-faktur/o-usludze. Dla mnie to ogromne ułatwienie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakturowanie za pomocą programu jest bardzo wygodne i proste w obsłudze https://www.connecto.pl/fakturowanie-prostsze-niz-myslisz/. Przy takiej formie wystawiania faktur możemy zrezygnować z dużej ilości niepotrzebnej papierologii, co jest bezpieczniejszym rozwiązaniem. Ponadto fakturowanie odbywa się za pośrednictwem internetu dzięki czemu możemy skorzystać z tej usługi z dowolnego miejsca na ziemi.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. marketing internetowy jest głównym źródłem pozyskiwania klientów dla nowych jak i starych firm. Jednak aby to działało to należy wybrać dobrą firmę, która potrafi stworzyć reklamę internetową. W moim przypadku najlepszy okazał się dom mediowy https://fabrykamarketingu.pl gdyż już po krótkim czasie widzę pożądane efekty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie marketing internetowy to swego rodzaju źródło niekończonej się dobroci. Poznałam je lepiej dzięki http://tearsofjoy.pl/ i jestem zdania, że to był jeden z najlepszych wyborów w moim życiu. Moja firma jest odpowiednio reklamowana i w sumie o to mi chodziło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Marketing internetowy sam w sobie jest bardzo szerokim pojęciem i bardzo wiele składników wchodzi w jego zakres. Jednym z nich jest audyt SEO http://markieting-internetowy.blogspot.com/2015/09/gownie-zaozenia-marketingu-internetowego.html gdzie bez tego wszelkie nasze działania mogą okazać się mało skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozycjonowanie witryn internetowych jest nadal bardzo trafnym sposobem na zdobycie klientów i ruchu w wyszukiwarce Google. Osobiście bardzo chętnie studiuję wpisy SEO na http://www.dccomp.pl/o-pozycjonowaniu-stron-slow-kilka/ i jestem mocno z nich szczęśliwa. Należy wiedzieć, że w skład pozycjonowania stron wchodzi wiele składników które muszą współpracować razem ze sobą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak, jak każda inna forma reklamy, tak marketing internetowy ma za zadanie dotrzeć do potencjalnych klientów jak najniższym kosztem. Reklamować w sieci można się samodzielnie. Na rynku nie brakuje portali poświęconych marketingowi internetowemu, z których można czerpać wiedzę. Ten: http://adnext.pl/ jest jednym z nich.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aby wdrożyć bardziej efektywną kampanie marketingową w firmie warto przemyśleć skorzystanie z nowoczesnej technologii która oferuje konkretne oprogramowania dla biznesu - https://craftware.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zalety na pewno są takie, że możemy bez najmniejszego problemu i w dość szybki sposób uruchomić kampanię reklamową. Jednak mi bardzo podoba się korzystanie z marketingu SMS https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/praktyczne-zastosowanie-marketingu-sms/ i w sumie jak na tą chwilę wszystko się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja bym jeszcze do tego wszystkiego dodała, ze warto jest robić audyt SEO https://medialnie.info/audyt-seo/ który moim zdaniem jest podstawą jeśli chodzi o pozycjonowanie. Dlatego w takim przypadku wiem, że bardzo fajnie sprawdzają się te działania na początku pozycjonowania.

    OdpowiedzUsuń
  12. W sumie to warto jest się zastanowić nad kilkoma kanałami promocji: adwords reklamowanie się na serwisach społecznościowych No i oczywiście najważniejsze. Pozycjonowanie. Najważniejsze jest uzyskanie odpowiedniego ruchu na stronie. Ostatnio sporo czytałam na temat wysokich pozycjii w google http://omnisoft.pl/jak-osiagac-wysokie-pozycje-w-wynikach-wyszukiwania/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętajcie także o reklamie tradycyjnej w postaci ulotek czy gadżetów reklamowych - kalendarzach, plakatach itd. Jakbyście poszukiwali drukarni która szybko realizuje zamówienia to zdecydowanie polecam https://chroma.pl/pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobrze napisany wpis! Tymczasem jeśli chodzi o ciekawy SEM blog, to polecam https://marketing-portal.pl/. Ciekawe artykuły i poradniki z branży to tylko niektóre z atutów tego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli interesuje was temat marketingu, polecam wam zajrzeć do tego artykułu https://webino.pl/na-czym-polega-omnichannel-marketing/ . Opisany tutaj omnichannel marketing jak najbardziej powinien was zainteresować i uważam, że warto jest o nim trochę poczytać

    OdpowiedzUsuń
  17. Faktycznie samo zrozumienie marketingu z pewnością jest w stanie pomóc nam we właściwym rozwoju naszego biznesu. Jak ja jeszcze czytałam na stronie https://push-ad.com/blog/cpc-cpm-cpl-cpa-cps-podstawowe-pojecia-marketingowca/ to jak najbardziej podstawowe pojęcia z marketingu już nie są mi obce.

    OdpowiedzUsuń
  18. Według mnie bardzo duże znaczenie ma pozycjonowanie stron, które pozwala wybić się w wyszukiwarce. Dzięki temu możemy zyskać znacznie więcej odwiedzających naszą stronę. Takie działania najlepiej powierzyć fachowcom, na przykład firmie SeoPst https://zleca.pl/wykonawca/seopst-1543871269.

    OdpowiedzUsuń
  19. Artykuł bardzo ciekawy, ciągły rozwój w sieci jest nieodzownym elementem każdego biznesu. Szukając wartościowych informacji warto wsątpić na blog https://cyberiusz.pl/, gdzie można znaleźć szereg wskazówek/poradników z zakresu IT

    OdpowiedzUsuń
  20. Ogólnie sam marketing internetowy jest dość szerokim pojęciem i ja właśnie na ten moment najbardziej skupiam się na social mediach. Bardzo mi się podoba również to co napisano w https://www.studioidea.com.pl/3-najczestsze-bledy-popelniane-na-social-mediach/ gdyż błędy w social mediach również można popełnić.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę, że sam marketing internetowy jest świetną sprawą i na pewno jeszcze warto jest wiedzieć jak dobrać hasztagi do branży. Właśnie dlatego ja polecam każdemu wpis https://godzinnik.pl/polska/jak-dobrac-hashtag-do-branzy/ gdzie ta kwestia została doskonale opisana.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dla mnie póki co to są jeszcze niezbyt zrozumiałe zagadnienia i właśnie dlatego jestem zdania, że najlepiej jak zajmą się tym fachowcy. W takiej sytuacji skontaktowałam się z agencją reklamową https://haiku.com.pl/ która ułożyła dla mnie doskonałą strategię marketingową.

    OdpowiedzUsuń
  25. Takie kwestie są oczywiście bardzo ważne, ale jak dla mnie również liczy się to aby wiedzieć co nieco na sam temat tworzenia grafik. O tym jak tworzyć je ciekawie napisano w https://echo24.pl/jak-tworzyc-ciekawe-grafiki/ i taka wiedza przyda się na pewno każdemu.

    OdpowiedzUsuń
  26. Według mnie przede wszystkim należy zadbać o swoją stronę internetową. O to aby była dobrze zaprojektowana i zaprogramowana. Warto też dowiedzieć się User experience co to a następnie przeprowadzić audyt UX strony internetowej. To na pewno pomoże dopracować Twoją stronę w najmniejszym szczególe.

    OdpowiedzUsuń
  27. Sama reklama w sieci jest bardzo ważna i myślę, że także dobrze jest wiedzieć które narzędzia są pomocne w social mediach. Uważam, że świetnie o tym napisano w https://searcharchives.pl/poznaj-narzedzia-pomocne-w-social-mediach/ i właśnie dlatego takie porady bywają bardzo cenne.

    OdpowiedzUsuń